Saunová Etiketa

Chill Time

  • Saunový svet je miestom relaxu, blahodarného pokoja a ticha. Preto keď vstupujete do tohto sveta, rešpektujeme jeho písané i nepísané pravidlá.
  • Pre príjemnú atmosféru v saune je vyžadované ticho a pokoj.
  • Ak si chcete maximálne užiť náš saunový svet, vyčleňte si dostatočný časový priestor (minimálne 2 hodiny).
  • Neprichádzajte hladný, ale ani s plným žalúdkom.
  • Pred vstupom si prosím zabezpečte saunový kilt, eventuálne saunovú plachtu. Pohybujte sa bosí, prípadne v čistých šľapkách, ktoré vždy nechávate pred saunou.
  • Bezplavková zóna – nudizmus či nevyhnutnosť? Len nahé saunovanie prispieva k zdravému relaxu vo wellness centre, preto odhoďte zábrany, prekročte komfortnú zónu a Vaše telo sa Vám poďakuje.
  • Začnite vždy dôkladným sprchovaním, pokožku si umyte mydlom teplou vodou, vysušte sa uterákom, aby sa pokožka dobre potila. Doprajte si krátky kúpeľ nôh cca 2 – 4 minúty pri teplote 38 – 40 °C, podporíte tým lepšie potenie v saune.
  • Vstupujte do sauny rýchlo, aby ste zabránili jej prílišnému ochladeniu.
  • Pre začiatočníkov je vhodné ležať na chrbte so zdvihnutými nohami. Príležitostne sa môžete premiestniť na nižší alebo vyšší level. Pár minút pred odchodom zo sauny sa už posaďte, aby si Váš krvný obeh zvykol.
  • Horúci vzduch stúpa a preto je teplota vyššia bližšie k stropu. Pokiaľ sa necítite dobre, ihneď sa presuňte do oblasti, kde sa budete cítiť lepšie. 
  • Po opustení sauny si najprv doprajte ochladenie vzduchom, následne spláchnite pot z tela v sprche a doprajte si blahodarný účinok ochladzovacieho vedra so studenou vodou. Nezabudnite sa ešte celkovo osprchovať a oddať sa relaxu v tepidáriu. 
  • Až ponorenie do studenej vody robí z horúcej sauny ten pravý zážitok, od ktorého budete časom závislí.
  • Medzi pobytmi v jednotlivých saunách nezabudnite odpočívať aspoň 15 minút. Celý rituál opakujte 3x.
  • Nezabudnite na pitný režim, pite vodu, prípadne minerálku.
  • Po skončení saunovania sa umyte zasadne bez použitia mydla, ktoré porušuje prirodzené pH Vašej pokožky. Natrite sa telovým mliekom, doprajte si dostatok času v šatni na ochladenie, následne sa oblečte. Neponáhľajte sa, inak bude proces potenia pokračovať.
  • Po kvalitnom saunovaní je Vaše telo pripravené na prípadnú masáž. Pouvažujte!

Prístup do sáun a bazénov nemajú osoby, ktoré majú príznaky akútneho ochorenia (horúčka, kašeľ, prechladnutie, hnačka a podobne) alebo osoby s prenosnými zápalmi horných dýchacích ciest a otvorenými ranami na tele.

Pamätajte: 

Plavky nepatria do saunového sveta, v teplotách nad 50 °C sa z nich uvoľňujú zdraviu škodlivé látky, čiže sedíme na časovanej bombe. Preto použite plachtu, kilt, osušku, aby po Vás neostali mokré škvrny.

Saunovanie je blahodarné, ale zároveň fyzicky náročné ako rekreačný tréning.